Nestle işçileri greve çıktı

21 Haz 2016

Tek Gıda-İş üyesi 900 Nestle Gıda işçisi toplu sözleşme görüşmelerinin uzlaşmaya varamaması sonucu bu sabah (21 Haziran) greve çıktı.

Uluslararası gıda tekellerinden olan Nestle'nin Bursa Karacabey çikolata fabrikasında başlayan grev öncesi sendika ve işveren arasında 10 kadar görüşme gerçekleşti.

Sendika, yaptığı açıklamada uzlaşmazlık nedeninin sadece ücret zammı olmadığını bildirdi. İşveren ile yapılan görüşmelerde sosyal haklar ve çalışma koşulları ile ilgili maddelerde de anlaşma sağlanamadı.

Nestle işçileri, geçtiğimiz yıl işten atılan ve işe iade davası kazanmasına rağmen işe alınmayan 10 işçi arkadaşları için uzun süreli mücadeleler vermişlerdi. Nestle işçilerinin mücadelede kararlı tutumları sonucu 10 işçi de fabrikaya geri döndü.

Karacabey fabrikasında 1600 işçi çalışıyor.
Tek Gıda-İş Sendikası, Nestle Gıda dışında Nestle Su ve Erikli Su içinde toplu sözleşme görüşmelerini sürdürüyor.

 

paylaş