Enerji bakanlığı madenci direnişinden rahatsız

26 Haz 2016

Enerji bakanlığı madenci direnişinden rahatsız: “Özelleştirme için destek verin”

Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Yönetim Kurulu bir basın açıklaması yaparak, 23 Haziran 2016 tarihinde Ankara'da Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nda yapılan görüşmeler hakkında bilgi verdi.

“23 Haziran 2016 tarihinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sayın Zafer Benli, Genel Başkanımız Sayın Ahmet Demirci'yi telefonla arayarak toplantıya davet etti.”

“Toplantıda, TTK'nın yeniden yapılandırılmasını tartışmaya açtılar. Daha önce kamuoyuna her fırsatta anlattığımız gibi, son olarak Karadon Müessesesi'nde işçi arkadaşlarımıza söylediğimiz gibi ve işçi arkadaşlarımızın Madenci Anıtı önünde sloganlarıyla haykırdıkları gibi TTK'nın hiçbir müessesesinin özelleştirilmesine izin vermeyeceğimizi belirttik. Zonguldak'taki taşeron kazalarını, rödevanslı sahalardaki uygulamaları, Türkiye'deki özel sektör madenciliğini ve Zonguldak madenlerinin kendine özgü yapısını tüm detaylarıyla bir kez daha anlattık.”

“Zonguldak Havzamızdaki taşkömürü, enerji santrallerinde tüketilecek bir kömür değildir. Sadece bölgemizde bulunan bu kömür koklaşabilir özelliğiyle ülkemiz demir-çelik sanayisinin ve diğer sanayinin güvencesidir. ÇATES'in kuruluş sebebi ise düşük kalorili atık kömürü değerlendirmektir. Aslında bu gerçeği tüm muhataplar biliyor ama madenlerimizi özelleştirebilmek için enerji konusunu kılıf olarak kullanmak istiyorlar. Bu sürecin sonu bu kurumun kapanmasına varacaktır. Biz; TTK, Zonguldak ve ülkemiz adına çok yanlış olan bu uygulamaya şiddetle karşı çıkıyoruz. Zonguldak Halkını birbirine düşürmek, madencileri bölmek, Sendikamızı yıpratmak isteyenlere asla izin vermeyeceğiz.”

“27 Haziran 2016 Pazartesi günü, özelleştirme girişimlerine karşı Genişletilmiş Başkanlar Kurulumuzu toplayarak eylem planımızı belirleyeceğiz. Başta madenciler olmak üzere tüm Zonguldak ve bölge halkı olarak tek yürek, tek ses olacak, TTK'ya sahip çıkacağız.”


 


 

paylaş