Madenciler greve hazırlanıyor

29 Haz 2016

Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS) Genişletilmiş Başkanlar Kurulu 27 Haziran Pazartesi günü toplandı.

Toplantıda alınan kararlar “Özelleştirme girişimlerinden vazgeçilinceye kadar eylemlerimiz devam edecek” başlıklı sonuç bildirisi ile duyuruldu.

Bildiride; “TTK’nın özelleştirilmesi düşüncesinden vazgeçilmesi ve yatırımlarla desteklenerek daha verimli çalıştırılacağı resmen açıklanıncaya kadar çeşitli eylemlerin hayata geçirileceği belirtilirken, ilk eylemin 30 Haziran 2016 Perşembe günü yapılacağı açıklandı.

Bildiride şu vurgular öne çıktı;
 “TTK’nın, MTA’nın, TKİ’nin ve madencilik sektörünün gelişmesi, yerli kaynakların verimli bir şekilde üretilmesi ve ithalatın en alt seviyeye indirilmesi için katkı vermeye devam edecektir. Bu konuda önerisi olan, sektör içinde yeralan kurum, kuruluş ve yetkililerle bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da görüşmeye devam edeceğiz.

“Bölgemizde 170 yılı bulan üretim kültürünün ve 70 yılı bulan sendikal mücadele kültürünün en önemli taşıyıcısı olarak gördüğümüz Genel Maden İşçileri Sendikası’nda yönetici olmanın sorumluluğuyla, Zonguldak ve bölge halkımızı, tüm vatandaşlarımızı bilgilendirmeye çalışıyoruz.

“Zonguldak, devletten aldığından fazlasını veren 12 il arasında 7’nci sıradadır. Göz göre göre TTK’nın zarara sokulmasına rağmen 2009 ve 2010 kriz dönemi hariç Zonguldak fazla vermektedir. Daha da önemlisi bu 12 il arasında göç veren tek il Zonguldak’tır. Paramız ve işsizimiz dışarıya gitmektedir.

“TTK’yı özelleştirmek ve kapatma sürecini başlatmak için enerji ve santral üzerinden yasal kılıf hazırlamak doğru değildir.

“Özelleştirme girişimlerine son verildiği ve TTK’nın verimli çalışması için gerekli yatırımların yapılacağı açıklanıncaya kadar eylemlerimiz devam edecek. İşyerlerimizde üretimden gelen gücümüz kullanılacak.”

 

paylaş