
Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay 25-26 Ekim 2016 tarihlerinde İzmir'de düzenlenen “İş sağlığı ve güvenliği kültürünün kazandırılması semineri”nin açılış konuşmasında AKP hükümetinin kıdem tazminatı konusundaki saldırısına değindi.
Seminerde konuşan ve kıdem tazminatının her yıl en az iki defa gündeme getirildiğini belirten Atalay: “Her gündeme geldiğinde biz açıklama yapıyoruz ve konu kapanıyor. Kıdem tazminatı bizim son kalemiz. Kızımızın çeyiz, oğlumuzun düğün parası diye ifade ediyoruz” dedi.
Konuşmasına devam eden Atalay, AKP hükümetinin kıdem tazminatı konusunda “Mevcut sistemde olanlara bir şey olmasın, yeni sisteme gireceklerle ilgili bir düzenleme yapalım' dediğini belirtti.
Atalay “Biz 30 gün üzerinden kıdem tazminatı alıyoruz. Çocuklarınıza, torunlarınıza, kardeşlerinize 25 gün üzerinden kıdem tazminatı verme düşünceleri var. Buna izin vermeyiz. Sonuna kadar kavganın en iyisini yaparız” dedi.
Toplantıya işçiler, işçi temsilcileri, sendika yöneticileri ve İşkur yönetimi katıldı.
