
ABD'nin Adana İncirlik'te bulunan askerî üssünde çalışan yaklaşık 1100 işçi için, sendika ve ABD'li patron Vectrus System arasındaki görüşmelerde işçilere ödenen “risk primi”nde uzlaşma olmayınca sendika grev oylaması yapılmasını kararlaştırdı.
Taraflar arasındaki toplu sözleşme görüşmelerinde işçiler 1996 yılından bu yana alamadıkları yüzde 25 risk primini bu yıl yeniden talep etti. ABD'li patron işçilerin bu talebini kabul etmeyince Harb-İş sendikası yarın (1 Kasım 2016) greve çıkıp çıkmamayı işçilerle oylayacak. Eğer işçiler yapılacak oylamada greve evet derlerse 60 günlük yasal uzlaşma süresinin dolmasından sonra greve çıkılacak.
Şirketin sendika üyelerini kapıda bekleyen binlerce işsiz ile tehdit ettiğini söyleyen Bozal, grev kararı öncesi sendikaya baskı yapmaya çalışan patronun aslında görüşmelerde yüzde 3 zam önerdiğini, ancak işçiler arasında yüzde 14 zam yaptığını ama sendikanın bunu kabul etmediğini yayarak sendikayı karalamaya ve işçilerin morallerini bozmaya çalıştığını belirtti.
Bozal, ayrıca risk priminin ABD'li çalışanlara ödendiğini, Türk çalışanlara ise ödenmek istenmediğini söyledi.
