İşçi cinayetleri OHAL'de arttı

05 Ara 2016

İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi (İSİG) tarafından her ay düzenli yayınlanan iş cinayetleri raporu OHAL döneminde işçi cinayetlerinin artış yaptığını gösteriyor.

2016 yılının ilk onbir ayında 1816 işçi yaşamını yitirirken, sadece Kasım ayında 190 işçi yaşamını yitirdi.

İSİG raporunda, OHAL ilan edilen 21 Temmuz tarihine kadar ayda ortalama 154 iş cinayeti gerçekleşiyorken bu sayının 177’ye çıktığı belirtilirken, OHAL ilanı ile beraber iş cinayetleri yüzde 15 artış gösterdiği vurgulanıyor.

2016 yılının ilk on bir ayında yaşanan iş cinayetleri şöyle:

Ocak ayında en az 119 işçi,

Şubat ayında en az 144 işçi,

Mart ayında en az 160 işçi,

Nisan ayında en az 172 işçi,

Mayıs ayında en az 127 işçi,

Haziran ayında en az 210 işçi,

Temmuz ayında en az 169 işçi,

Ağustos ayında ise en az 206 işçi,

Eylül ayında en az 150 işçi,

Ekim ayında en az 169 işçi,

Kasım ayında ise en az 190 işçi yaşamını yitirdi.

Kasım ayında iş cinayetlerinin yüzde 80’i altı işkolunda gerçekleşti: İnşaat, taşımacılık, tarım, maden, ticaret ve belediye..

Kasım ayında yaşamını yitiren 190 emekçinin 166’sı işçi, memur statüsünde çalışan ücretlilerden; 16’sı çiftçilerden/küçük toprak sahiplerinden ve 8’i esnaflardan olmak üzere 24’ü kendi hesabına çalışanlardan oluşuyor.

 

İSİG raporuna göre, 6331 Sayılı İSG Yasası’nın uygulanmaya başlandığı 2013 yılından bugüne Kasım ayında yaşanan iş cinayetlerine baktığımızda 2016 Kasım ayında geçmiş üç yıla göre iş cinayetlerinde yüzde 45 civarında bir artış meydana geldiği tespit ediliyor;

2013 yılının Kasım ayında en az 129 işçi,

2014 yılının Kasım ayında en az 137 işçi,

2015 yılının Kasım ayında en az 130 işçi,

2016 yılının Kasım ayında ise en az 190 işçi yaşamını yitirdi.

paylaş