Renault metal işçileri mücadeleyi bırakmıyor

22 Ara 2016

Anayasal demokratik haklarını kullanarak, 2015 metal fırtına eylemlerinde Birleşik Metal-İş Sendikası'na geçen Renault metal işçileri işten atılmışlardı.

İşten çıkartılan işçiler, sendikalarının öncülüğünde açtıkları davaları tek tek kazanıma dönüştürüyor.

Geçen hafta 3, bu hafta 5. ve 7. İş Mahkemeleri’nin ardından bugün de (22 Aralık) 4. İş Mahkemesi, işten tazminatsız olarak atılan Renault metal işçilerine işe iade ve sendikal tazminat hakkı kararı verdi.

İhbar ve kıdem tazminatlarını da kazanan metal işçileri, ayrıca 4 ay boşta geçen süre için ücret ile kıdemlerine göre 12, 13 ya da 14 ay sendikal tazminat alacaklar.

Metal işçileri, demokratik hakları ve insanca bir yaşam için mücadeleyi hukuk alanında da sürdürmeye devam ediyor.


 

paylaş