Kıdem tazminatına referandum sonrası saldırı hazırlığı

29 Mar 2017

Hükümet kıdem tazminatının fona devredilmesi için referandum sonrasına hazırlık yapıyor.

Hükümet, kıdem tazminatının fona dönüştürülmesine yönelik çalışmalarında işverenlerin prim ödemelerine kamu katkısını önereceği öğrenildi. Yeni oluşturulacak fona, İşsizlik Sigortası Fonu'ndan yapılacak aktarımlarla desteklenmesi yapılan hazırlıklar arasında yer alıyor.

Herşey işverenler için
Açığa çıkan bilgilere göre, işçilerin bir yıla karşılık 30 gün tazminat hakkının devamı isteğine karşılık, işverenlerin prim yükünü azaltmak için, primin bir miktarının Hazine tarafından destekleneceği bir sistemin oluşturulması gündeme geldi. Ayrıca, yasa yürürlüğe girdikten sonra işe başlayanlar ile mevcut çalışanlar yeni düzenlemeye tabi olacak. Sadece emekliliğine 1 yıl kadar kalanlar sistem dışında kalma hakkını kullanabilecek.

paylaş