GMİS: "İşçi alınsın üretim artsın' bizim temel sloganımızdır”

06 Nis 2017

Genel Maden İşçileri Sendikası (GMİS), 4 Nisan'da Zonguldak'ta konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan'nın maden işçilerini azarlaması üzerine bir açıklama yaptı.

GMİs, açıklamasında; “Madenci arkadaşlarımız sendikamızın çağrısıyla alana gelmiş olup sloganlar da madenci arkadaşlarımız tarafından atılmıştır. Kurumun bugünkü halinden en son sorumlu tutulacak kişiler maden işçileridir.” denildfi.

İşçileri azarladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 4 Nisan'da Zonguldak Madenci Anıtı önündeki Zonguldak'a yaptıkları yatırımları anlatırken, öndeki maden işçileri, "İşçi alınsın üretim artsın" sloganı atarak Türkiye Taşkömürü Kurumu'na (TTK) işçi alınmasını istemişti..

Cumhurbaşkanı Erdoğan ise "Sloganik şeylerle bizim konuşmalarımızı kesmeyin. Bak ben buraya geldiğimden bu yana 3 bin- 3 bin 500 kişi aldım. Dürüst olun. Ve eleman almakla üretim artmıyor. Biz her şeyi düşünürken ülkenin menfaatini de düşüneceğiz. Olayı bazı fitne unsurlarının girmesiyle slogana dönüştürmeyeceğiz. Çünkü bu ülke hepimizin. Hep beraber bu ülkede ekmek sahip olacağız. 3 bin-3 bin 500 kişiyi buraya alan benim. Bana slogan atmayın. Bunu başkalarına yapın" diye işçileri azarlamıştı.

TTK norm kadroyla çalıştırılmıyor
GMİS Yönetim Kurulu'nun yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuştuğu sırada maden işçilerinin söz konusu sloganı attıklarına vurgu yapılarak şöyle denildi: " Birçoğu ocaktan çıkan yaklaşık 3 bin madenci arkadaşımız sendikamızın çağrısıyla alana gelmiş olup sloganlar da madenci arkadaşlarımız tarafından atılmıştır. İktidar partisi milletvekilleri başta olmak üzere çeşitli kanallardan bilgilendirmeye çalıştığımız sayın Cumhurbaşkanımıza doğrudan talepte bulunabilmek için madenci arkadaşlarımız gönüllü olarak alana gelmiş, işine, aşına, ülkesinin ve milletinin geleceğine sahip çıkmak adına görevini yapmıştır. Hiç kimsenin en küçük bir art niyeti yoktur. Bu slogan bizim 1990’dan beri attığımız en temel sloganımızdır. Çünkü Zonguldak’ın belkemiği olan TTK, o zamandan bugüne istikrarlı olarak norm kadroyla çalıştırılmamıştır."

İşsiz gençler kentten kaçıyor
Açıklamda, 2002 yılında AKP iktidara geldiğinde TTK'de 15 bin 119 işçinin çalıştığı, şu an ise sayının 7 bin 876'ya düştüğü belirtilrek şu ifadelere yer verildi: "Öyle anlaşılıyor ki bu durum iktidar partisinin Zonguldak’taki siyasi kadroları tarafından sayın Cumhurbaşkanımıza anlatılmamıştır. Ne yazık ki bu eksiği kapatmak maden işçilerine düşmüştür. Sürekli yaşanan emeklilikler nedeniyle alınan işçi sayısı üretimi artıracak bir anlam ifade etmemiştir. Ve TTK, tarihinin en düşük işçi sayısıyla çalışmaktadır. Kaldıki 15 yıldır iktidarda olan hükümetin bakanları bu kurumda üretim artmaması konusunda hiç kimseye hesap sormamıştır. Biz maden işçileri olarak kurumda bize verilen görevi eksiksiz yapıyoruz. Kurumun bugünkü halinden en son sorumlu tutulacak kişiler maden işçileridir. Sayın Cumhurbaşkanımızın bu söylemi sadece maden işçilerini değil tüm Zonguldak halkını derinden üzmüştür. Madenciler ve Zonguldak halkı bunu hak etmiyor. 2002 yılında 620 binlerde olan Zonguldak’ın nüfusu bugün 595 binlere inmiştir. Zonguldaklı işsiz gençlerin başka illere göç ettiği ve bir çoğunun da ölümü göze alarak kaçak ocaklarda çalıştığı bu ortamda TTK’da istihdam edilmelerini talep etmek öncelikle siyasetçilerin görevidir. Zonguldak halkı adına asıl cevap vermesi gerekenler iktidar partisinin milletvekilleri ve siyasi kadrolarıdır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur."

paylaş