AKP'den İşsizlik Fonuna bir tırpan daha

22 Nis 2017

AKP hükümeti işçilerden her ay kesilen ve İşsizlik Sigortası Fonu'nda biriken paranın işverene aktarılacak oranını % 30'dan %50'ye çıkardı. Ekonomik krize önlem olarak işçiden, emekçiden, yoksuldan aldığı parayı zengine aktarmayı tercih eden hükümet bir kere daha işçi düşmanı yüzünü göstermiş oldu.

Resmi Gazetede 21 Nisan 2017 tarihinde yayımlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu kararına göre 4447 Sayılı İşsizlik Sigortası Kanununun 48. maddesinde yapılan düzenleme ile aktif istihdam politikaları için İşsizlik Sigortası Fonu gelirlerinden verilen % 30'luk harcama yetkisi % 50'ye çıkarıldı. Böylece bu ay tavan yapan ve %13'ü bulan işsizliğe çözüm bulmak adına İşsizlik Sigortası Fonundan işverenlere sigorta prim teşviği vs. gibi yöntemlerle işçilerden işsiz kalacakları zor günler için toplanan para işverenlere aktarılıyor.

İşçilere işsiz kaldığında almaları için çalışırken maaşlarından kesilen paralarla oluşturulan bu fondan işçilerin yararlanması çok zor koşullara bağlanmışken ( toplamada 600 gün sigortalı çalışma ve 120 gün prim ödeme) bu paranın işverenlere aktarılması kabul edilemez.


 

paylaş