29 May 2017

Cam işçileri yasaklanan grev hakları için tüm fabrikalarda eylemlere devam ediyor.
Kristal-İş Sendikası ile Şişe Cam işvereni arasında sürdürülen toplu iş sözleşmesinin uyuşmazlık ile sonuçlanması sonucu cam işçileri grev kararı almıştı. Cam işleri 24 Mayıs günü greve çıkacaklardı. Ancak, AKP hükümeti, 22 Mayıs günü bakanlar kurulu kararı ile cam grevini yasakladı.
Yasaklanan grev haklarına sahip çıkan cam işçileri, Şişecam’a bağlı Trakya, Mersin, Kırklareli ve Eskişehir illerinde bulunan fabrikalarında iş durdurma, fabrikayı terk etmeme eylemleri yapıyor.
Cam işçilerinin yasaklanan grevi AKP hükümetinin 12. grev yasağı olarak işçi sınıfının mücadele tarihine geçmekle kalmadı, hükümetin sermayesever yüzünü de bir kez daha açık etti.
