Adalet isteyen İzmirgaz işçileri sokaktaydı

22 Haz 2017

DİSK'e bağlı Enerjisen sendikasında örgütlenen İzmirgaz işçileri bugün Halkapınar semtinde bulunan İzmirgaz şirketinin genel müdürlük binasının önünde bir basın açıklaması gerçekleştirdi.

Eyleme işten çıkarılan 15 işçi ve atılmakla tehdit edilen diğer işçiler katıldı. Sendikal örgütlenmeye engel olmak isteyen İzmirgaz yönetimini protesto etmek için  siyasi partiler ve sendikalar da işçilere destek verdi.

İzmirgaz Merkezi'ne yakın bir yerde toplanarak yürüyüşe geçen işçiler yol boyunca alkışlar ve sloganlarla İzmirgaz yönetimini  protesto etti. İşçilerin yürüyüşü yoldan geçen vatandaşlarca da desteklendi.

İzmirgaz Merkez binası önüne gelindiğinde "İşçiyiz güçlüyüz kazanacağız" "Susma sustukça sıra sana gelecek" "Sendika hakkımız söke söke alırız" "İzmirgaz İşçisi yalnız değildir" "Direne direne kazanacğız" gibi sloganlar daha da güçlü ve gür bir şekilde atılmaya devam edildi.

Eylemde Enerjisen Genel Başkanı Mehmet Şirin Gürbüz de bir konuşma yaparak Anayasa, yasalar ve uluslarrası anlaşmalarla güvence altına alınmış olan sendikalı olma hakkından işçileri baskı ve tehdit ile vazgeçirmeye çalışmanın hukuksuz bir davranış olduğunu belirterek sendikal örgütlenmenin engellenmesinin bir suç olduğuna dikkat çekti.

Eylem Enerjien üyesi bir işçinin okuduğu basın bildirisi sonrasında "Yaşasın İzmirgaz işçilerinin direnişi", "Yaşasın Enerjisen" sloganlarıyla sonlandırıldı.

paylaş