
Enerji-Sen üyesi oldukları için işten atılan İzmirgaz işçileri dün (7 Temmuz 2017) saat 12.00'de basın açıklaması yaptı.
Basın açıklaması öncesi işçilerle dayanışmaya gelen müzisyenler dinleti sundu. Ardından sendikalı olduğu için işten atılan İzmirgaz işçisi Evrim Esen süreci anlatan konuşma yaptı. Esen, çalışma koşullarının zorluğundan, patronun haksız ve adaletsiz uygulamalarından bahsetti. Tehlikeli bir işte çalıştıklarını, işçi sağlığı ve güvenliğinin eksik uygulandığı için ve düşük ücretlerden dolayı sendikalı olduklarını dile getirdi. "Bunun sonucunda patron koşulları düzeltmek yerine beni ve arkadaşlarımı çıkarttı. İşe alınana kadar sendikamızla mücadeleye devam edeceğiz" dedi.
Ardından DİSK Ege Bölge Temsilcisi Memiş Sarı da, işçileri ve direnişi selamlayan, adeletin ne kadar gerekli olduğunu vurgulayan konuşma yaptı.
Enerji-Sen adına Genel Başkan Mehmet Şirin Gürbüz, İzmirgaz işçilerinin yanında olduklarını, işçilerin işe alınana kadar mücadeleye devam edeceklerini belirterek İzmirgaz yönetimine bu hukuksuzluğa son vermeleri çağrısını yaptı.
Konuşmaların ardından basın metni işten atılan Yılmaz Karakoç tarafından okundu. Açıklama boyunca "Sendika haktır engellemez", "İnadına sendika inadına disk", "Atılan işçiler geri alınsın", "Bu daha başlangıç mücadeleye devam", "Zafer direnen emekçinin olacak", "Direne direne kazanacağız" sloganları atıldı.
Açıklamaya Genel İş sendikası İzmir şubeleri, Güvenlik Sen genel başkanı Serdar Aslan, Sosyal İş sendikası İzmir şube başkanı Müfit Ereş, Birleşik Metal İş sendikası İzmir şube başkanı Ali Çeltek katılarak destek verdi.
