Türk-İş'ten grev yasağı tepkisi

27 Nis 2018

Türk-İş Başkanı Ergün Atalay, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın, 'OHAL'de grevlere müdahale ediyoruz' sözlerine tepki gösterdi.

Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, Şeker-İş Sendikası'nın Ankara’da “Şekerin Geleceğinde Çıkış Yolu” başlıklı sempozyumda yaptığı açılış konuşmasında Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın bu hafta grup toplantısında yaptığı konuşmasına sanayicilere hitaben, “OHAL’den dolayı bir tane fabrikada grev söz konusu mu?” sözlerine tepki gösterdi.

 

Birleşirsek adım atamazlar

Ergün Atalay, Erdoğan’ın açıklamalarına karşı, “Cumhurbaşkanı ‘sıkıyönetimden rahatsız olmayın. Bakın grev yok’ diyor. Bu ülkede 14 milyon kayıtlı çalışan işçi var. Ülkenin yarısı biziz. Eğer bizler birleşirsek hiçbir şey için adım atamazlar. Cumhurbaşkanı da Meclis’te öyle bir konuşma yapamaz. Biz Türk-İş olarak zaten yıllardır ülkemiz için mücadele verdik. Hendek terörü başladığında 1 Mayıs’ı Çanakkale’de kutladık. Maden faciası oldu Zonguldak’ta, 15 Temmuz hain darbe girişiminde Ankara’da ve bu yıl da sınır ötesinde bizler için şehit düşen askerlerimiz için Hatay’da 1 Mayıs’ı karşılayacağız” dedi.

 

Erdoğan ne demişti

Erdoğan grup toplantısında yaptığı konuşmada OHAL’in uzatılmasına ilişkin eleştirileri, “Önceki yıllarda OHAL zamanlarında fabrikalar greve giderdi. Buradan tüm sanayi kesimine seslenmek isterim; şu anda uzatılan 7. OHAL olmak üzere bu süreçte bir tane fabrikada böyle bir grev söz konusu mu? Böyle bir şey olduğu anda OHAL en büyük tutanağımız. OHAL çok ciddi bir çözüm kaynağımız oluyor” diyerek savunmuştu.

paylaş