
Roboski (Uludere) katliamı onbinlerin katılımıyla protesto edildi.
28 Aralık 2011 gecesi düzenlenen hava operasyonunda 34 kişi yaşamını yitirdi.
Yaşamını yitirenler ikinci yılında mezarları başında anıldı.
Anma törenine BDP Eş Genel Başkanları Selahattin Demirtaş ve Gültan Kışanak, HDP Eş Genel Başkanları Ertuğrul Kürtçü ve Sebahat Tuncel, milletvekilleri Nazmi Gür, Hüsamettin Zenderlioğlu, Aysel Tuğluk, Demir Çelik, Esat Canan, KESK Genel Başkanı Lami Özgen, Mazlum-Der Genel Başkanı Ahmet Faruk, BDP'li belediye başkanları ve binlerce kişi katıldı.
BDP Eşbaşkanı Demirtaş yaptığı konuşmada, "Başbakan 800 polisi görevden aldı. Roboski'de 34 kişi öldürüldü bir onbaşı bile görevden alınmadı. Roboski'de çocukların faillerine, burada adalet uygulamıyorlar. Onların çocukları ayakkabı kutularında paraları sayarken, bizim çocuklarımız ayakkabı almak için, 50 TL almak için bu karda kışta kardeşlerimiz ile aramıza örülen yapay sınırları geçiyor. Bu acı bireysel bir acı değil toplumsal bir acıdır, bu katliam bireysel değil toplu bir katliamdır. Bu hakareti bize yapanlar, bir gün buradan gidecek, bu hakareti yapanlardan hesap soracağız ve bu halk burada özgürleşerek dolaşabilecek. Bizim işimiz susmak değil hesap sormak, unutturmamaktır" dedi.
Roboski köyü içindeki alanda, "Roboski'de askeri yargı istemiyoruz" imza standı ile 34 yurttaşın katledildiği olay ile ilgili fotoğraf sergisi açıldı. Alanda "Failden adalet çıkmaz, askeri yargı kaldırılsın", "Sündüs'ten Roboski'ye katileri tanıyoruz", "Hani adalet mülkün temeli idi" pankartları ile üzerinde Kürtçe, Türkçe ve İngilizce "Anılarına" yazan katledilen 34 yurttaşın isimlerinin bulunduğu tabela dikildi.
Katliamı protesto etmek için, başta Kürt illeri olmak üzere, birçok kentte esnaf kepeklerini açmadı.
Roboski katliamı Türkiye’nin farklı kentlerinde yapılan eylemlerle de protesto edildi.
