
Hükümetin Gezi korkusu bitmiyor.
Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan Sağlık Torba Yasa Tasarısı’nda yer alan "ruhsatsız sağlık hizmeti veren hekimlere 1 ila 3 yıl hapis cezası" öngören madde sağlık örgütlerinin tepkisini çekti.
Bütün sağlık hizmetlerini Sağlık Bakanlığı kontrolüne alan ve ruhsatsız sağlık hizmeti veren hekimlere 1 ila 3 yıl hapis cezası ile 20 bin güne kadar para cezası öngören tasarı maddesi kabul edilirse, hiçbir çıkar gözetmeden toplumsal olaylar, deprem, sel gibi olağan dışı durumlarda yurttaşların yardımına koşan, insanlık yararına sağlık hizmeti veren sağlık çalışanları suçlu duruma düşecek.
Türk Tabipleri Birliği TTB, yaptığı açıklamada; “bunun Gezi Parkı düzenlemesi olduğunu ileri sürerken hekimlere bu tür durumlarda ‘müdahale etme, edersen seni hem hapis, hem de para cezası ile cezalandırırım’ denildiğini” dile getirildi.
Uluslararası tepki Meclis gündemine getirilen yasa taslağı dünya sağlık örgütleri tarafından da eleştiriliyor.
Dünya Tabipler Birliği, İnsan Hakları İçin Hekimler, İngiliz Tabip Odası, Alman Tabip Odası, Avrupalı Hekimler Daimi Komitesi yöneticileri, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu ile TBMM Başkanı Cemil Çiçek'e gönderdikleri mektupta; "Böyle bir düzenleme vasıflı sağlık meslek mensuplarının mesleklerini bağımsız biçimde yapmalarını tüm Türkiye’de suç hâline getirecek ve Sağlık Bakanlığı’na Türkiye’deki sağlıkla ilgili uygulamalar üzerinde eşi görülmemiş bir denetim yetkisi verecektir. Ayrıca, acil durumlarda tıbbi bakıma ilişkin uluslararası standartlar ulaşımın varlığını ya da yokluğunu değil, tıbbi ihtiyacı esas alır. Yasa tasarısındaki 33. maddeye göre, herhangi bir gösteri sırasında resmî ambulans bulunması, ehil ve bağımsız hekimlerin acil tıbbi hizmet vermelerini engelleyici bir gerekçe sayılacağı gibi, ihtiyacı olanlara Uluslararası Tıbbi Etik Kodu gereği acil yardım sağlayanlar da kovuşturmaya maruz kalacaklardır" dediler.
