
"Ergenekon Davası" sanığı Teğmen Mehmet Ali Çelebi’nin cep telefonuna sehven telefon yüklemesi yapan polis Hanefi Öpaydın beraat etti.
Dün (28 Kasım) görülen davada Organize Suçlar Şube Müdürlüğü’nde görevli polis Hanefi Öpaydın için görevi ihmal suçundan 2 yıla kadar hapis cezası isteniyordu.
Mahkeme "görevi kötüye kullanma" suçunun oluşmadığı gerekçesiyle beraat kararı verdi.
Davaya Hasdal Cezaevi’nden getirilen Teğmen Mehmet Ali Çelebi’nin avukatı Serkan Günel karar üzerine şu açıklamayı yaptı: “Ergenekon, Balyoz gibi dijital komplo davalarının bir Susurluk kazası olarak nitelendirdiğimiz kamuoyunda ‘sehven yükleme’ davası olarak bilinen davanın maalesef son duruşmasındayız. Maalesef diyorum çünkü emniyet içerisinde komplo oluşturan çetenin bir ucu yakalanabilecekken, siz sayın yargıcımız 3’üncü duruşmada karar çıkartarak bu çetenin üstünü kara toprakla örteceksiniz. Sanığın yargılanmasından çok maddi gerçeğin ortaya çıkarmayı amaçlarken siz yargılamanın genişletilmesi yönündeki taleplerimizi reddettiniz. Bu olay, masum bir teğmenin telefonuna emniyetteyken yani güvende olması gereken yerde, bir kişinin tek başına 139 numarayı yükleyebileceği bir şey değil.”
"Peşini bırakmayacağız" Baba Ali Çelebi karara tepki göstererek “Bu davanın adı sehven değil, kasten davasıdır. Bu dava sürecinde bildiğiniz gibi 6 savcı değişikliği yapıldı. Bu dosya neden 6 savcı değiştirdi sormak gerek. Savcılar değişe değişe bu duruma gelindi. Teğmenin telefonuna yükleme yapanların aklanması çeteye ulaşılmaması için yapılıyor. Bir çete, bir örgüt var örgüt ayağı bir türlü yakalanamıyor. Yakalama aşamasında beraat kararı verildi. Teğmenin telefonunda 18 Eylül 2008’e dönüş yapılırsa 19 Eylül sabahı bazı gazeteler ‘teğmen Hizbullahçı’ diye manşet yapar. Acaba niye yaptılar, tutuklanmasını sağlamak için yaptılar. Savcının hazırladığı iddianameye göre verilen karar normal. Peşini bırakmayacağız” dedi.
