Vali Mutlu "kusurlu" bulundu

22 Kas 2013

İstanbul 1 Mayıs 2013 eylemlerinde polisin attığı gaz fişeği ile başından yaralanan Dilan Alp için hazırlanan raporda Vali Mutlu ve polis "kusurlu" bulundu.

Dilan Alp’in ailesi Kamu Denetçiliği Kurumu KDK'ya yani ombudsmana başvurarak İstanbul Valiliği ile Emniyet hakkında suç duyurusunda bulunmuşlardı.

Kamu Denetçiliği Kurumu'nun hazırladığı raporda önemli ifadeler bulunuyor.

Raporda, “polislerin Dilan'a mevzuata aykırı bir şekilde 15 dereceden ateş ettiği, Dilan'ın tomaya attığı iddia edilen cismin ise molotof olduğuna dair herhangi bir bulguya rastlanamadığı...” ifadeleri yer aldı.

Vali Mutlu’nun Dilan’ı “marjinal grup üyesi” olarak suçlaması ise raporda şöyle ifade edildi; "Hakkında böylesi bir açıklama yapılan kişinin hayatın olağan akışı içerisinde onurunun kırılacağı, toplum içerisindeki itibarının zedeleneceği, üzüleceği, belki toplum tarafından dışlanacağı kaçınılmazdır. Dilan'ın 18 yaşından küçük ve sabıkasız olduğu hususları dikkate alındığında; İstanbul Valisi Mutlu'nun basın açıklamasının kişinin şeref ve itibarını zedeler nitelikte olduğu değerlendirilmiştir. Bu ulusal ve uluslararası mevzuat uyarınca hukuka aykırı olduğu sonucuna varılmıştır."

Raporda, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararlarına da atıf yapıldı.

KDK’nın hazırladığı ombudsman raporlarının hiçbir bağlayıcılığı yok.

paylaş