Arınç; “Af falan beklemeyin”

19 Kas 2013

Bülent Arınç, dün (18 Kasım) Bakanlar Kurulu toplantısından sonra yaptığı açıklamada af konusunda net konuştu.

Arınç, Erdoğan’ın Diyarbakır konuşmasında dile getirdiği “Dağdakiler inecek, cezaevleri boşalacak” sözleri üzerine “Af mı var” sorusuna karşılık verdiği yanıtta, “Sayın Başbakanımız o konuşmasında geleceğe ait bir perspektif çiziyor” dedi.

Arınç, sözlerine; “Başbakanın konuşması çok açıktı. Yazılı metne bağlı kalarak konuşmasını yaptı. Bir genel af beklentisinin bugün için hiç dile getirilmediğini görürsünüz. Genel af bugünün gündeminde yok. Başbakan konuşmasında geleceğe ait bir perspektif çiziyor. Gelecekte böyle bir hayal ediyoruz diyor. Hem gelen konuklarımızın konuşmaları hem de halkın genel tepkileri, barıştan ve kardeşlikten yanaydı. Anneler artık ağlamasın dediler. Bu kadar güzel bir konuşmasının ertesinde genel af gelecek anlamını çıkarmayınız. Türkiye'de bir yargı var. Hepsi çözüm sürecinin iyi bir sonuca bağlanmasına bağlı” diye devam etti.

paylaş