
Ethem Sarısülük’ü öldüren polis Ahmet Şahbaz’ın davasında şimdi de “gizli sanık” komedisi.
Mahkeme Sarısülük’ü vuran polis Ahmet Şahbaz’ın görev yaptığı Urfa’dan, ifadesinin telekonferansla alınması için yazdığı yazıda sadece sanık avukatlarını çağırdı.
Sarısülük’ün avukatları ilk duruşmasına peruk ve gözlük ile gelen, dava dosyasında resmi bulunmayan katil polis için itirazda bulundular.
Sarısülük’ün avukatları basına yaptıkları açıklamada, “Suç teşkil etmesine rağmen, mahkemenin sanığın yüzünü gizleme iradesi devam ediyor. Bu durumda Urfa’da yapılacak olan talimatlı duruşmaya gerçek sanık mı yoksa ‘dublör’ mü çıkarılacak bilmiyoruz ve yaşanan bunca hukuksuzluktan sonra güvenmiyoruz. Kaldı ki ceza yargılamasında taraflar mahkemeye birbirlerinin huzuruna kimliklerinde yer alan gerçek yüzleri ile çıkmak, mahkemeye gerçek yüzlerini beyan etmek/göstermek zorundadırlar. Sanığın dava dosyasında tek bir fotoğrafı dahi yok. Ahmet Şahbaz kimdir, gerçek yüzü nasıldır, bilmiyoruz. Talimatlı duruşma yapılacaksa o duruşmada da hazır bulunmak istiyoruz. Yasalara ve adil yargılama ilkesine aykırı bu tutumdan vazgeçilmesine, sanığın gerçek fotoğraflarının dosyaya konulmasına ve gerçek yüzü ile karşılaştırma yapılarak kimliğin tespitine, Urfa’da yapılacak olan talimatlı duruşmaya müdahil vekillerinin de katılmasını talep ediyoruz” dediler.
