30 Oca 2019

Emekli, aktif çalışma yaşamından, yaşı ilerlediği veya sağlığı elvermediği için ayrılmış emekçidir, beklenen odur ki, ilk gençliğinde başladığı üretim sürecinin sonuna gelip emekli olduğunda, rahatça geçimini sağlayabilecek, ele güne muhtaç olmayacak bir geliri kamunun kendisine sağlamasıdır.
Ülkemizde üretilen her mal ve hizmet bu ülkenin tüm emekçilerinin alın teridir, kafa ve kol gücüdür, beyninin ışığıdır. Toplumsal refahtan en büyük payı bu emekçiler almalıdır. Sanayi işçisi, çırak, sağlık görevlisi, güvenlik görevlisi,doktor, mühendis, bilişimci, öğretmen,küçük esnaf, köylü, tarımcı; tümü de emekçidir.
Emekliler de, bu bahsettiğimiz üretimi kendi aktif çalışma yaşamlarında sağlamışlar, topluma üretimin devam etmesini garanti eden, çalışan bir sistem devretmişlerdir. Dolayısıyla emeklilerin de toplumsal refahtan insana yaraşır bir pay alması ana sütü kadar haklarıdır.
Yazının devamı için tıklayınız
